Skip to content

Webové stránky a současné trendy

Každý rok přichází na trh nové trendy, je tomu tak ve všech oborech, a to i v grafice. Chcete vědět, co je v současné době moderní? Jaké jsou trendy webové stránky? Za poslední dva roky se událo pár nenápadných až revolučních změn, v případě některých to vypadá tak, že se nás dlouho nepustí. Webdesign se v posledních letech zaměřuje hlavně na uživatele, designéři jim chtějí usnadnit procházení stránkami a přivést zákazníka k cíli, tedy nákupu.

S tím souvisí současný proud “minimalusmu”. Čím méně zbytečných věcí na stránce je, tím lépe. Webové stránky mají být pro uživatele jednoduché a za krátký čas mu ukázat, kde co je. Uživatel by neměl být rozptýlen zbytečnými prvky, které by mohly ovlivnit jeho chování na stránce. Minimal design je dobré využít v případě int. obchodu. Je lepší, když je uživatel veden po krocích až k odeslání objednávky. Pravdou je, že méně údajů na stránce se lépe vyplňuje a uživatel není zavalen kvantem informací. Je menší pravděpodobnost, že si návštěvník nákup v průběhu rozmyslí. Také se využívá v procesech registrace a v dalších případech, kdy je potřeba uživatele nějak vést.

Chcete svým zákazníkům ukázat nějaký příběh? V tom případě uvítáte další současný trend, kterým je rolovací stránky. Pravdou je, že rolování stránky známe už pár let, ale je to osvědčený způsob, jak vést čtenáře po blocích  a využít tak sílu příběhu. Poutavost a čtivost je díky rolování větší.

A jak je to s barvami?

Už jste si mohli všimnout, že odzvonilo době barevných přechodů, stínů a kulatých rohů. V současné době je největším trendem Flat design. Už ho známe nějakou dobu a myslím si, že nás dlouhou dobu tento proud neopustí. Flat design je výborný nástroj na to, dělat věci jednoduše, rychle, moderně a hezky. K dalším výhodám patří to, že se stránky rychleji načítají, jsou přehledné a mají moderní vzhled.

Správně zvolené barvy jsou důležité. Dobře a čistě sladěné stránky působí na uživatele dobře a podněcují jeho nákup. Pokud se rozhodnete omezit barevnost vaší webové stránky a zvýraznit důležité prvky vysoce kontrastní barvou, dovedete uživatele snadněji k cíli. Je řeč hlavně o výrazných tlačítkách, které uživatele upoutají. Co přitáhne ještě vetší pozornost? Jsou to monochromatické weby, které se objevují na internetu.

Pokud jste jako malé děti měli rádi kreslené pohádky, přijdete si na své. V současné době jsou moderní animace a parallax scrolling. Webové stránky jsou plné animací, které působí pozitivně na uživatele. Designéři si musí řádně rozmyslet, kde tyto animace použít tak, aby to bylo vhodné a ladilo to s celkovým designem webu.

Pohyb poutá pozornost. Proto se můžete setkat na mnoha webových stránkách s propagačním videem nebo nejrůznějšími animacemi. Video je schopné lépe odprezentovat produkt nebo firmu, a to rychleji a poutavěji. Informace napsané na dvou A4 efektivně odprezentujete během dvou minut ve videu. Co se týče animací, nemyslete si, že jsou trendy blikající tlačítka a nevkusně poskakující bannery. Těmto šílenostem již odzvonilo. Úkolem grafika je zakomponovat animaci elegantně do designu webové stránky.

Herni zakon (c) 2015